close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej

     

  • PESEL

  • NADANIE NUMERU PESEL

     

     

    Numer PESEL to numer składający się z 11 cyfr. Zamieszczany jest w takich polskich dokumentach jak: paszport, dowód osobisty, prawo jazdy, książeczka wojskowa, legitymacja emeryta/rencisty, karta EKUZ.

    Numer PESEL zamieszcza się w dokumentach paszportowych.

     

    O NADANIE NUMERU PESEL DLA OBYWATELI POLSKICH ZAMIESZKAŁYCH ZA GRANICĄ WYSTĘPUJE KONSUL, JEDYNIE PRZY OKAZJI UBIEGANIA SIĘ PRZEZ DANĄ OSOBĘ O WYDANIE PASZPORTU

     

    LISTA WYMAGANYCH DOKUMENTÓW:

     

    1. wniosek o nadanie numeru PESEL wypełniany podczas wizyty w konsulacie,
    2. odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu urodzenia,
    3. odpis skrócony lub zupełny polskiego aktu małżeństwa (jeśli zostało zawarte)

     

    KOSZT:

     

    Nie pobiera się opłaty za tę czynność

     

    CZAS OCZEKIWANIA:

     

    Dodatkowe 2 tygodnie do czasu oczekiwania na dokument paszportowy

     

    Tagi: PESEL

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: